Hulp bij studie

Studievereniging Archimedes staat klaar voor al haar studies: Werktuigbouwkunde, Industrieel Product Ontwerpen, Chemische Technologie en Mechatronica. Daarom biedt SV Archimedes studiegerelateerde activiteiten en hulp aan studenten van de eerder genoemde studies.

Educatieve activiteiten

Er zijn bij SV Archimedes studieavonden. De bedoeling hiervan is dat studenten gezellig gezamenlijk studeren en elkaar kunnen helpen met vakken. Vaak zijn er ouderejaars aanwezig om te je helpen. Omdat deze studieavonden vaak tot later op de dag doorgaan wordt er meestal ook avondeten geregeld. Elk kwartiel wordt er door de studiecommissies geprobeerd een studieavond te organiseren. Houd de agenda op de website in de gaten voor de eerstvolgende studieavonden of andere educatieve activiteiten, vergeet je niet aan te melden. Meedoen met een studieavond van een andere studie mag, je bent altijd welkom.

mrt
CSWA/CSWP Cursus
  • Saxion, Enschede
mrt
Borrellezing Green Team / EST
  • Grand Café Saxion
Excursie VDL ETG
  • Bornsestraat 345 7601 PB Almelo
MT & WB Studieavond
  • W2.14
IPO studieavond
  • IPO Studio

Cursussen

Binnen de vereniging worden er ook cursussen gegeven. Deze worden door bestuur, commissies of externe partijen gegeven. Voorbeelden van cursussen zijn bijvoorbeeld een presentatiecursus, een excel-cursus of een casus van een bedrijf. Houd de website agenda in de gaten voor opkomende cursussen.

StudieSuccesCentrum van Saxion

Saxion kan je helpen bij het maken van de juiste studiekeuze en nadat je je studie hebt gekozen, kan Saxion je ook helpen om de gewenste resultaten te halen. Het Saxion StudieSuccesCentrum biedt voorzieningen om jullie zo succesvol mogelijk te laten studeren. Denk hierbij aan online coaching en individuele begeleiding tot trainingen en workshops over persoonlijke ontwikkeling, effectief studeren, taal en studiekeuze en van carrière tot sport en cultuur.

Klachten of tips voor je studie?

SV Archimedes heeft een Commissaris Onderwijs die vanuit de vereniging als aanspreekpunt dient voor alle aangesloten studies. Deze commissaris heeft elk kwartiel vergaderingen met de opleidingen. Heb je klachten of tips voor jouw opleiding? Neem dan contact op met onze Commissaris Onderwijs via:

onderwijs@svarchimedes.nl